Storhamarsenteret har i all sin tid vært et viktig nærsenter, og vi er opptatt av at senteret følger med tiden. Ikke bare med tanke på riktige butikker og tjenester, men også fasilitetene, fellesarealene, bygget og sist men ikke minst, senterets grafiske profil!
Behov for totalforandring
Storhamarsenterets gamle logo bar preg av å være utdatert, og kjennskapen til logoen var heller ikke stor. Vi manglet også en komplett grafisk profil med farger og fonter, og bestemte oss for at vi hadde behov for en totalforandring!
Ønsket var en mer tidsaktuell logo, som samtidig hadde et tidløst og klassisk uttrykk og vi fikk hjelp av Vangen & Plotz til å utvikle ny logo. Den nye logoen deler opp Storhamar og senteret og har to forskjellige skrifttyper. Symbolet er tenkt å «vise veien» til senteret, og firkantene i enden av strekene er hentet fra logoen til Storhamar Torg, boligprosjektet som er tilknyttet Storhamarsenteret. Storhamar Torg ble påbegynt i 2019, og i forbindelse med utviklingen av dette boligprosjektet ble det utarbeidet en egen grafisk profil. Fargene i profilen er hentet fra materialene brukt på fasaden, og som nå videreføres på Storhamarsenteret. Dermed så vi at profilen til Storhamar Torg var aktuell for Storhamarsenteret. Det eneste som skiller kjøpesenteret fra boligprosjektet er logoene.
Nye nettsider
Vår nye nettside har selvsagt fått nytt design basert på vår nye grafiske profil, og er utviklet med responsivt design slik at den skal kunne vises på alle enheter, også mobiltelefoner og nettbrett. Vi har omstrukturert hele nettstedet for en mer brukervennlig navigering. Målet med de nye sidene er at det skal være enklere for deg å finne den informasjonen du leter etter.
Åpningstider er den informasjonen våre kunder søker mest etter, samt hvilke butikker og tjenester du finner på senteret. Ellers er den nye siden enkel med få menypunkter og undersider.
Ta gjerne en rundtur på den nye siden vår. Er det noe du savner, setter vi pris om du gir oss tilbakemelding.